Buy/Sell/Trade :  Talk
This is the place where Stones fans can advertise anything for sale, wanted, trade or whatever, from fan to fan. Advertisements are for free.
To see the old ads go here

Previous page Next page First page IORR home

For information about how to use this forum please check out forum help and policies.

REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: SwayStones ()
Date: February 13, 2009 12:22

Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Live at Palais des Sports, Lyon, France, June 9, 1976

Have you heard about it?
Many Thanks.



I am a Frenchie ,as Mick affectionately called them in the Old Grey Whistle Test in 1977 .

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: Haristone ()
Date: February 13, 2009 19:38

J'ai ce LP. Mais que cherche-tu, une copie sur CD-R ?
C'est un enregistrement audience, et la bande audience qui circule est meilleure.
Ce show existe pratiquement complet en SBD.
Je n'ai peut-être pas compris ce que tu cherche ?

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: SwayStones ()
Date: February 13, 2009 20:43

Hi Hari!

From the June 9, 1976,the only boot that I know is "The Backstage Limited".
What the whole/complete set list would be??


I don't find it great sounding boot,was it soundboard sourced? .

Is "Little Boys Play With Stones" the same "source"?

En Français dans le texte:
Le "Little Boys" est-il meilleur /et/ou différent en terme de son pour le Lyon 76 comparé au"Backstage Limited"?(voix trop en avant ?/mono??)


Many thanks for your answer.
See ya later .



I am a Frenchie ,as Mick affectionately called them in the Old Grey Whistle Test in 1977 .



Edited 1 time(s). Last edit at 2009-02-13 21:48 by SwayStones.

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: dcba ()
Date: February 13, 2009 23:07

"comparé au"Backstage Limited"?(voix trop en avant"
'tain tu pinailles là... un mauvais cd vaudra tjs mieux qu'un vieux vinyl pressé ave c les pieds winking smiley

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: Haristone ()
Date: February 14, 2009 02:43

je comparais le vinyl à une audience que j'ai, et meilleure que le vinyle.
la SBD est pas terrible non plus, peut-être même moins bonne que la SDB. tu serait pas un peu twis toi ? tu me diras, twis et iorr c'est pareille stupidité, l'un national, l'autre international. Si UMT, mes excuses.

petite anecdote :

quand la bande SBD s'est mise à circuler, il y a bien longtemps.... bref, on s'en fout.

pour la fée : perds pas ton temps avec du vinyle de collection. le futile est plus utile. d'ailleurs, il fait froid, jagger doit bien avoir une marque de gants préférée ?



Edited 1 time(s). Last edit at 2009-02-14 02:44 by Haristone.

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: SwayStones ()
Date: February 16, 2009 10:37

Quote
dcba
"comparé au"Backstage Limited"?(voix trop en avant"
'tain tu pinailles là... un mauvais cd vaudra tjs mieux qu'un vieux vinyl pressé ave c les pieds winking smiley

Oh no,I 'm not "nit-picking" (tatillon in French???).winking smiley


Backstage Limited

(DAC-010)
Nearly complete show from Lyon June 9, 1976. Taken from a new tape in exc. soundboard quality, but unfortunately only in mono now. the beginning of Honky Tonk Women, the end of Jumping Jack Flash and the complete track Street Fighting Man are missing.


I'm looking for a copy CD of:

1/Little Boys Play With Stones




OR/AND :
A download link for:

Backstage Unlimited 1976
2 CD
VGP-203
Nearly complete show from Lyon June 9, 1976. Very good stereo soundboard quality. The beginning of Honky Tonk Women, the end of Jumping Jack Flash and Street Fighting Man (incomplete) are in good - very good audience quality.




I am a Frenchie ,as Mick affectionately called them in the Old Grey Whistle Test in 1977 .

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: mitch ()
Date: February 16, 2009 11:58

La fée débarque sur iorr?
Putain, bon courage les gars, vous avez affaire a un sacré bestiau!
Attendez vous à une floppée de sujets du type les stones vu par la ménagère de 50 ans...
Vous êtes prévenus.

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: dcba ()
Date: February 16, 2009 16:12

Parce que tes posts à toi ont toujours été d'une grande envergure intellectuelle. Je suis sûr que tu t'astiques en lisant "Stone News"... sad smiley

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: mitch ()
Date: February 16, 2009 16:20

Quote
dcba
Parce que tes posts à toi ont toujours été d'une grande envergure intellectuelle. Je suis sûr que tu t'astiques en lisant "Stone News"... sad smiley

Jolie prose. Tu dois pas être très gourmand intellectuellement parlant pourtant!

J'avoue que toi, le névrosé de la bande qui tourne trop vite, tu me fais bien sourire depuis qq temps... ah, la diversité de la faune des forums...

Stones News? C'est quoi?

Au passage, je viens de checker d'un oeil distrait tes posts... t'es gonflé de la ramener quand même! Du remplissage.



Edited 2 time(s). Last edit at 2009-02-16 16:33 by mitch.

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: dcba ()
Date: February 16, 2009 19:28

"u dois pas être très gourmand intellectuellement parlant pourtant!"

Je te montre le dernier livre que j'ai acheté...
[www.steidlville.com]
Et je pars à S.F. voir l'expo en mai pauvre buse.

Toi ton dernier achat culturel, c'était "Entrevue"? Pauvre beauf, je suis sûr que tu es chauffeur-livreur ou un truc du même acabit... Retourne dans ta cambrousse smicard.
Adieu, ça m'a presque fait plaisir de parler à un gars de la France d'en-bas. J'en croise pas beaucoup à Paris...

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: mitch ()
Date: February 16, 2009 20:00

La classe... définitivement!

Un post = une connerie!... On sent le mec rigoureux!

Oui bon, les Américains... un classique, il était temps que tu t'y intéresses!
Franck expose partout dans le monde, y compris à Paris si tu veux savoir.

Tu vas à SF?
Bravo, ca doit etre un évènement pour toi et je suis content de ce qui t'arrive!
C'est bien de voyager, espérons que ca va t'ouvrir l'esprit... on y gagnera tous!

On est toutefois d'accord sur un point: j'ai la forte intuition qu'il y a peu de risques que l'on se croise à Paris ou ailleurs...

Il n'y a guère que sur les forums où j'ai le loisir de croiser et taquiner le cuistre et autres gaziers de ton espèce... instructif et marrant.

Allez, je te laisse à tes petites illusions.

Quote
dcba
Je suis sûr que tu t'astiques en lisant "Stone News"... sad smiley
Quote
dcba
Just don't stain the cover with some silly act of onanism...

Mon dieu quel bourrin!... Je m'attendais pas à du Flaubert de ta part, mais quand même!...

Bon voyage, gros...

edit: J'ai un immense respect pour les livreurs de pizzas (de sushis surtout) qui me permettent de me sustenter certains dimanches de gueule enfarinée...



Edited 2 time(s). Last edit at 2009-02-17 13:22 by mitch.

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: vancouver ()
Date: February 16, 2009 22:14

[www.sendspace.com]

Pastamixtest 1lyonjune976


both the stereo aud & mono sb ...this is an test,,,,,,,,,

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: SwayStones ()
Date: February 18, 2009 18:44

Quote
vancouver
[www.sendspace.com]

Pastamixtest 1lyonjune976


both the stereo aud & mono sb ...this is an test,,,,,,,,,

The sound is definitely better than the Cd I get!


Michouboy:
What's the matter with you???
Do you often insult people you've never met?
Are you feelin' good? ...ya feelin' loose now? ...a bit more relaxed?grinning smiley
Come on,in english please..I am not sure how to translate your own words,"bestiau" in French means "cattle",right? Big old cow?

I just asked for informations,I don't deserve answers as yours.



I am a Frenchie ,as Mick affectionately called them in the Old Grey Whistle Test in 1977 .

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: Britney ()
Date: February 18, 2009 23:31

Quote
mitch
La classe... définitivement!

Un post = une connerie!... On sent le mec rigoureux!

Oui bon, les Américains... un classique, il était temps que tu t'y intéresses!
Franck expose partout dans le monde, y compris à Paris si tu veux savoir.

Tu vas à SF?
Bravo, ca doit etre un évènement pour toi et je suis content de ce qui t'arrive!
C'est bien de voyager, espérons que ca va t'ouvrir l'esprit... on y gagnera tous!

On est toutefois d'accord sur un point: j'ai la forte intuition qu'il y a peu de risques que l'on se croise à Paris ou ailleurs...

Il n'y a guère que sur les forums où j'ai le loisir de croiser et taquiner le cuistre et autres gaziers de ton espèce... instructif et marrant.

Allez, je te laisse à tes petites illusions.

Quote
dcba
Je suis sûr que tu t'astiques en lisant "Stone News"... sad smiley
Quote
dcba
Just don't stain the cover with some silly act of onanism...

Mon dieu quel bourrin!... Je m'attendais pas à du Flaubert de ta part, mais quand même!...

Bon voyage, gros...

edit: J'ai un immense respect pour les livreurs de pizzas (de sushis surtout) qui me permettent de me sustenter certains dimanches de gueule enfarinée...

So the vinyl sounds better than other sources. Any chance of uploading a vinyl rip?

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: Deltics ()
Date: February 19, 2009 00:02

My French is pretty much non existent, but even using crummy old Google translate, it seems to me that there a certain amount of animosity going on in this thread.
What on Earth is the problem?


"As we say in England, it can get a bit trainspottery"

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: deardoctor ()
Date: February 19, 2009 00:56

Mein Französisch ist ein bisschen eingerostet, vielleicht können wir jetzt mal alle auf Schwitzerdütsch schreiben?

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: vancouver ()
Date: February 19, 2009 18:53

yes it would be nice to the whole show,,,in merge stereo..

the vocal is louder in my mix.........

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: SwayStones ()
Date: February 19, 2009 19:16

Quote
Britney
]

So the vinyl sounds better than other sources. Any chance of uploading a vinyl rip?

I tried to get in touch with a japonaise guy...generous as most of you in the IORR forum.
Hope you won't have now a bad opinion on French people...winking smiley
Sometimes I'm really ashamed to be French,such narrow minded people...confused smiley And I am sorry my thread became a battle garden....

Quote
vancouver
yes it would be nice to the whole show,,,in merge stereo..

the vocal is louder in my mix.........
Exactly,too much louder,what I called in french "trop en avant"



I am a Frenchie ,as Mick affectionately called them in the Old Grey Whistle Test in 1977 .

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: Honestman ()
Date: June 18, 2009 21:52

@swaystones

The french TROLLING STONES fan-club came back in force...
But i prefer a 50 year's old desperate housewive
than s#@{\s


HMNwinking smiley



Edited 1 time(s). Last edit at 2009-06-18 22:53 by Honestman.

Re: REQ:Little Boys Play With Stones (Fan Club Release) (1CDR transferred from 1LP)
Posted by: littletanda ()
Date: June 18, 2009 22:00

Haha!! sacré Honestman...tongue sticking out smiley

I need a love to keep me Happy!!!
Vincent aka Littletanda



Edited 1 time(s). Last edit at 2009-06-18 22:01 by littletanda.



Sorry, only registered users may post in this forum.

Online Users

Guests: 1506
Record Number of Users: 206 on June 1, 2022 23:50
Record Number of Guests: 9627 on January 2, 2024 23:10

Previous page Next page First page IORR home