Buy/Sell/Trade :  Talk
This is the place where Stones fans can advertise anything for sale, wanted, trade or whatever, from fan to fan. Advertisements are for free.
To see the old ads go here

Previous page Next page First page IORR home

For information about how to use this forum please check out forum help and policies.

OT:Help needed for audio - patching something from the right channel to the left
Posted by: Rank Stranger ()
Date: April 19, 2022 16:15

Just did a vinyl rip, and the is about ten seconds sounding quite distortet in the left channel; I want to cut it out and patch it with the right channel.

Can this be done with Audacity?
And if so can you please explain to me how it is done?

Let me put in a quote here from a famous movie:
"All right, look, I want you to explain this to me like I'm a six year old, okay?"
Preferably in German... confused smiley

Re: OT:Help needed for audio - patching something from the right channel to the left
Posted by: BlueTurns2Grey ()
Date: April 19, 2022 16:53

Hi,
meine Lösung wäre folgende:

-Song in Audacity laden
-Klick auf "Audiospur" (oben links in der Songspur)
-"Stereospur aufteilen"
-- hierdurch entstehen 2 seperate Spuren, die einzeln bearbeitet werden können
-Den unerwünschten Bereich nur in der gewünschten Tonspur mit der Maus markieren
-Statt des Befehls "Ausschneiden" besser den Befehl "Stille" wählen. Diesen findet man unter "Erzeugen -> Stille". Audacity wählt automatisch die Länge des zuletzt ausgewählten Bereichs. Dies bestätigen, nun wurde der unerwünschte Bereich zunächst durch Stille ersetzt.
-Nun den gewünschten Bereich der zu kopierenden Spur markieren und kopieren.
-Damit der kopierte Teil an die richtige Stelle kommt, zunächst wieder eine Stereospur aus den beiden Monospuren erstellen: "Audiospur -> Stereospur erstellen"
-Nun "Spuren -> Neu hinzufügen -> Stereospur" anklicken
-Diese Spur wieder teilen. "Stereospur aufteilen"
-Den gewünschten linken oder rechten Kanal anklicken
-Jetzt "Strg + V" drücken, um den vorher markierten Bereich in die Spur einzufügen.
-Wieder eine Stereospur aus den beiden Monospuren erstellen: "Audiospur -> Stereospur erstellen"
-Nun müssten 2 Stereospuren existieren, eine ohne den unerwünschten Teil, eine mit dem kopierten Teil. Diese müssen "nur" noch gemixt werden:
-"Strg & A" drücken. Alles ist markiert.
-Danach "Spuren -> Mix -> In neue Spur mischen und rendern" auswählen. Eine dritte Spur entsteht, dies ist das gewünschte Ergebnis (hoffe ich).
-Die ersten beiden Spuren löschen, die dritte speichern. Fertig.

Viel Glück



Edited 1 time(s). Last edit at 2022-04-19 21:45 by BlueTurns2Grey.

Re: OT:Help needed for audio - patching something from the right channel to the left
Posted by: Rank Stranger ()
Date: April 19, 2022 17:40

Quote
BlueTurns2Grey
Hi,
meine Lösung wäre folgende:

-Song in Audacity laden
-Klick auf "Audiospur" (oben links in der Songspur)
-"Stereospur aufteilen"
-- hierdurch entstehen 2 seperate Spuren, die einzeln bearbeitet werden können
-Den unerwünschten Bereich nur in der gewünschten Tonspur mit der Maus markieren
-Statt des Befehls "Ausschneiden" besser den Befehl "Stille" wählen. Diesen findet man unter "Erzeugen -> Stille". Audacity wählt automatisch die Länge des zuletzt ausgewählten Bereichs. Dies bestätigen, nun wurde der unerwünschte Bereich zunächst durch Stille ersetzt.
-Nun den gewünschten Bereich der zu kopierenden Spur markieren und kopieren.

Zunächst mal: Danke!

Ab hier wird's dann aber schwierig, oder?

Wenn die Bereiche nicht 100% gleich lang sind, enteht ein leichter Halleffekt?!?

Gibt's eine Freeware, die das zuverlässig macht?



Edited 1 time(s). Last edit at 2022-04-19 17:40 by Rank Stranger.

Re: OT:Help needed for audio - patching something from the right channel to the left
Posted by: BlueTurns2Grey ()
Date: April 19, 2022 18:44

Schicke es notfalls, ich kann ja mal einen Versuch starten.

Re: OT:Help needed for audio - patching something from the right channel to the left
Posted by: ProfessorWolf ()
Date: April 19, 2022 19:23

if you can post it here on we transfer i can do it for you and post it back here for you

only takes a couple minutes and i can fade it properly so it's less noticeable

sorry don't know german so i used google translate


Wenn Sie es hier bei We Transfer posten können, kann ich es für Sie tun und es hier für Sie zurückposten

dauert nur ein paar Minuten und ich kann es richtig verblassen, damit es weniger auffällt

Ich kann leider kein Deutsch, also habe ich Google Translate verwendet



Edited 2 time(s). Last edit at 2022-04-19 19:34 by ProfessorWolf.

Re: OT:Help needed for audio - patching something from the right channel to the left
Posted by: vancouver ()
Date: April 19, 2022 19:50

Send it to me !

Re: OT:Help needed for audio - patching something from the right channel to the left
Posted by: Rank Stranger ()
Date: April 19, 2022 21:09

Thanks for all of you for trying to help!

Here is the track with the distortion in the left channel from ~ 12:25" to ~ 12:39":

[wetransfer.com]

I did repair it according to the instruction given by BlueTurns2Grey and came up with this:

[wetransfer.com]

I think it is quite okay.

ProfessorWolf and Vancouver: I want to learn something here, not wanting to ask for help every time such problem turns up...

If you can do it better, please post it; thanks in advance!

The music is from John Fahey, by the way...
Mark 1:15 from the LP "America".



Sorry, only registered users may post in this forum.

Online Users

Guests: 1982
Record Number of Users: 206 on June 1, 2022 23:50
Record Number of Guests: 9627 on January 2, 2024 23:10

Previous page Next page First page IORR home