Buy/Sell/Trade :  Talk
This is the place where Stones fans can advertise anything for sale, wanted, trade or whatever, from fan to fan. Advertisements are for free.
To see the old ads go here

Previous page Next page First page IORR home

For information about how to use this forum please check out forum help and policies.

1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: teagueraw ()
Date: December 13, 2014 15:04

Taking advantage of this total immersion, I took the opportunity to select the most interesting passages in order to offer a shortened version of this laborious and compacted together.
The principle is to retain a sketched version and a more resulted version, even making editing or mixes. The tracks included on "Request and Requires" really is not at the level of quality of the rest, I have removed from my selection. I also reorganized all for a cd in the order of presentation corresponding to the album, and another containing the songs that have not been issued.

"The Satanic Sessions Rebuilt" contains unreleased 2h30 assemblies remastered differently from the rest.
Note that I do not want them to scatter and pollute the original discography reference, it is complicated enough!
If you share again these new versions, keep the words specifying that they are new edit / mix 2014 and they have no historical legitimacy.

…………………

Profitant de cette immersion totale, j'en ai profité pour retenir les passages les plus intéressants afin de proposer une version raccourcie et densifiée de cet ensemble laborieux.
Le principe étant de retenir une version ébauchée et une version plus aboutie, quitte à effectuer des montages et des mixages de prises. Les pistes figurant sur "Request and Requires" n'étant vraiment pas au niveau de qualité du reste, je les ai écarté de ma sélection. J'ai également réorganisé l'ensemble pour obtenir une galette dans l'ordre de présentation correspondant à l'album, et une autre contenant les morceaux n'ayant pas été publiés.
"The Satanic Sessions Rebuilt" et contient 2h30 d'assemblages inédits, remasterisés différemment du reste.
Attention, je ne voudrais pas qu'ils s'éparpillent et qu'ils polluent la discographie originale de référence, elle est bien assez compliquée comme ça ! Si vous repartagez ces nouvelles versions, gardez bien la mention qui précise que ce sont des nouveaux mixages / montage de 2014 et qu'ils n'ont aucune légitimité historique.





1967 THE ROLLING STONES : OUTTAKES AND RARITIES VOL3 (THE SATANIC SESSIONS REBUILT) - 2h31
[Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3]

Download links (artwork includes) :
Cd 1&2 flac
Cd 1&2 mp3

= Cd 1 =

01 We Love You [aka Old King Cole] (Take 4) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
02 We Love You [aka Old King Cole] (Take 16, intro & end from different takes) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
03 Sing This All Together (See What Happens) [aka God Bless You] (Intro + Take 7) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
04 Citadel [aka After Five] (Takes 21, 24, 34 & piano overdub) (MJ/KR) - (Instrumental) (b)
05 In Another Land [aka Acid In The Grass / Bill's Tune] (Rehearsal) (BW) - (Instrumental) (c)
06 In Another Land [aka Acid In The Grass / Bill's Tune] (chorus) (Retake 3) (BW) - (Instrumental) (c)
07 2000 Man [aka I Want People To Know] (Takes 9, 4, 8) (MJ/KR) - (Instrumental) (d)
08 2000 Man [aka I Want People To Know] (intro t2, middle t11, end t2,3) (MJ/KR) - (Instrumental) (d)
09 She’s A Rainbow [aka Flowers In Your Bonnet] (intro t1, Take 2, end 3, intro 5) (MJ/KR) - (Instrumental) (a)
10 The Lantern [aka Fly My Kite / Flying High] (Take 5) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
11 Gomper (Take 2) (MJ/KR) - (Instrumental) (d)
12 2000 Lights Years From Home [aka Title 12] (Takes 14, Retake 3, Rehearsal, Takes 1, 15) (MJ/KR) - (Inst.) (d)
13 On With The Show [aka Surprise Me] (Takes 6, 3, 8, 11) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
14 Cosmic Chrismas (MJ/KR) - (Instrumental) (e)
15 Organ Intermezzo (Part She Smiled Sweetly) - (Instrumental) (d)

= Cd 2 =

01 5 Part Jam part 1 (Takes p1 (T2) p2 (T3) p3 (T4) p4 (T1+11) p5 (T2)) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
02 Soul Blues (Take 3) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
03 Jam One [aka Dream Pipe] (Takes 14, 1, 8, 9, 12) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
04 Blues #3 (ReTake 4) (MJ/KR) - (Instrumental) (d)
05 Gold Painted Nails (Takes 2, 4, 6, 23, 12) (MJ/KR) - (Instrumental) (e)
06 Gold Painted Nails (Take 17) (MJ/KR) - (Instrumental) (e)
07 Title 15 [aka Dream Pipe] (Take 1, Rehearsal) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
08 Title 15 [aka Dream Pipe] (Takes 6, 7) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
09 Majesties Honky Tonk (Takes 15-17) (MJ/KR) - (Instrumental) (c)
10 Child Of The Moon (Take 10) (MJ/KR) - (Instrumental) (e)
11 Child Of The Moon (Take 12) (MJ/KR) - (Instrumental with organ) (e)
ACETATE MIX 15th September 1967
12 The Lantern [aka Fly My Kite / Flying High] (Acetate mix) (MJ/KR) - (Instrumental)
13 In Another Land [aka Acid In The Grass / Bill's Tune] (Acetate mix) (BW) - (Instrumental with harp overdubs)
14 On With The Show [aka Surprise Me] (Acetate mix) (MJ/KR) - (Instrumental)
Miscellaneous
15 She’s A Rainbow III (Promo version) (MJ/KR) - (vocal)
16 Sing This All Together [aka God Bless You] (MJ/KR) - (Vocal w/o electric guitar overdubs)
17 The Lantern [aka Fly My Kite / Flying High] (MJ/KR) - (Vocal w/o electric guitar overdubs)

(a) LONDON, OLYMPIC SOUND Studios - 17th to 21th May 1967
Producer: The Rolling Stones, sound engineer: Glyn Johns
(b) LONDON, OLYMPIC SOUND Studios - 9th June 1967
Producer: The Rolling Stones, sound engineer: Glyn Johns
(c) LONDON, OLYMPIC SOUND Studios - 2nd to 22nd July 1967
Producer: The Rolling Stones, sound engineer: Glyn Johns, Eddie Kramer
(d) LONDON, OLYMPIC SOUND Studios - 10th August to 7th September 1967
Producer: The Rolling Stones, sound engineer: Glyn Johns, Eddie Kramer
(e) LONDON, OLYMPIC SOUND Studios - 16th, 21st & 23rd October 1967
Producer: The Rolling Stones, sound engineer: Glyn Johns, Andy Johns


What a job !

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: dante ()
Date: December 13, 2014 15:30

Yessssssss I Like!!!!

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: glimmerkkp ()
Date: December 13, 2014 15:32

Thanks!smileys with beer


-----------------------------

[glimmerkkp.blogspot.com]

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: Keessie ()
Date: December 13, 2014 15:41

Thanks for this great release !!!!!
But the files are on filefactory, i hope that there is a fan who uploaded this on WT

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: teagueraw ()
Date: December 13, 2014 16:05

Not all the files ! My Media fire & Gigasize acompts are full ! :-(

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: Honestman ()
Date: December 13, 2014 17:30

Again Merci, super boulot !!! thumbs up

HMN

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: Quique-stone ()
Date: December 13, 2014 17:34

Downlaoding now, many thanks TR!!!! >grinning smiley<

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: LiveAtHidepark ()
Date: December 13, 2014 18:24

Quote
teagueraw

Profitant de cette immersion totale, j'en ai profité pour retenir les passages les plus intéressants afin de proposer une version raccourcie et densifiée de cet ensemble laborieux.
Le principe étant de retenir une version ébauchée et une version plus aboutie, quitte à effectuer des montages et des mixages de prises. Les pistes figurant sur "Request and Requires" n'étant vraiment pas au niveau de qualité du reste, je les ai écarté de ma sélection. J'ai également réorganisé l'ensemble pour obtenir une galette dans l'ordre de présentation correspondant à l'album, et une autre contenant les morceaux n'ayant pas été publiés.
"The Satanic Sessions Rebuilt" et contient 2h30 d'assemblages inédits, remasterisés différemment du reste.
Attention, je ne voudrais pas qu'ils s'éparpillent et qu'ils polluent la discographie originale de référence, elle est bien assez compliquée comme ça ! Si vous repartagez ces nouvelles versions, gardez bien la mention qui précise que ce sont des nouveaux mixages / montage de 2014 et qu'ils n'ont aucune légitimité historique.


Très mauvaise idée.

Il est déjà assez compliqué de faire un tri correct sur ces sessions.
Si tu viens en plus rajouter des montages artificiels, on ne s'en sort plus.
Aujourd'hui tu précises que ce sont des montages.
Demain ou après demain, ça sera sur Dime sans ces précisions, et bonjour le bordel.
Que tu t'amuses à compiler des titres tirés à droite et à gauche, et toucher au son, passe encore, mais faire du frankenstone ? ...
Que ce passe-t-il si demain je m'amuse à mélanger diverses prises de chansons de sessions Some Girls et les diffuser ?

Quelle légèreté !

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: teagueraw ()
Date: December 13, 2014 19:29

Les Beatles ont sortis dans leurs coffrets des mélanges de prises,
est ce que ça pose problème ?
Je suis parfaitement conscient du problème que cela pose, et j'ai donc placé des mises en gardes. Après, si les gens sont assez crétins pour balancer des morceaux sans citer les sources, je n'y peux pas grand chose.
Je ne m'amuse pas à gréer des fakes. Je ne trompe personne.

Celles qui resteront toujours fiables sont celles sur les cd originaux.
Et même : en est on sûrs ?
Celles qui remettraient tout dans l'ordre sont les versions entre les mains des maisons de disque.

Celles que je propose sont cohérentes, et pas forcément débiles.

Si tu n'en veux pas, tu ne télécharges pas. Et basta.

Y'a pas mort d'homme.

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: coowouters ()
Date: December 13, 2014 19:49

Quote
teagueraw
Les Beatles ont sortis dans leurs coffrets des mélanges de prises,
est ce que ça pose problème ?
Je suis parfaitement conscient du problème que cela pose, et j'ai donc placé des mises en gardes. Après, si les gens sont assez crétins pour balancer des morceaux sans citer les sources, je n'y peux pas grand chose.
Je ne m'amuse pas à gréer des fakes. Je ne trompe personne.


Celles qui resteront toujours fiables sont celles sur les cd originaux.
Et même : en est on sûrs ?
Celles qui remettraient tout dans l'ordre sont les versions entre les mains des maisons de disque.

Celles que je propose sont cohérentes, et pas forcément débiles.

Si tu n'en veux pas, tu ne télécharges pas. Et basta.

Y'a pas mort d'homme.


t’as raison et pour cela:
AMEN to that!


.

Chris from Belgium


Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: LiveAtHidepark ()
Date: December 13, 2014 21:40

Quote
teagueraw
Les Beatles ont sortis dans leurs coffrets des mélanges de prises,
est ce que ça pose problème ?

Les Biteuls font ce qu'ils veulent de ce qui est a eux, de leurs enregistrements. Franchement, je m'en fout. Ca les regarde.

Ton argument, c'est "les biteuls ont fait des montages officiels, donc moi je suis parfaitement légitime pour faire des montages d'outtakes des Stones."
Curieuse façon de penser. Mais bon.

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: mitch ()
Date: December 13, 2014 22:02

Quote
teagueraw
Je ne m'amuse pas à gréer des fakes.

Ben si, un peu quand même...

Quote
teagueraw
Celles que je propose sont cohérentes, et pas forcément débiles.

On dira juste que l'enfer est pavé de bonnes intentions.

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: teagueraw ()
Date: December 14, 2014 01:47

Il faut bien dire ce qui est, tout n'est pas d'un intérêt capital dans les chutes de studio, d'ailleurs ce sont des "chutes".
J'ai par ailleurs pris le soin de préciser pour chaque piste, les différentes sources utilisées, que faut il de plus ?

7 h 30 d'essais, de prises faites, refaites, répétées dix ou vingt fois, c'est particulièrement indigeste.
Ok, j'ai pris des libertés, mais il était temps de proposer une sorte de "résumé" pour cet ensemble un peu difficile à avaler.

J'ai fait mon choix, d'autres en feraient un autre, j'ai préféré les prises les plus différentes les unes des autres, les plus différentes de l'album.

Je voudrais également souligner que le principe même d'une remasterisation trahit lui aussi l'enregistrement original, et que le transfer sur cd, technique inconnue de l'époque, trahit également l'esprit original.

Si je choque certains fans, j'en suis profondément désolé.
Je fais ce travail (gratis) par pur esprit de tri et de remise à niveau, avec un profond respect de l'œuvre originale.
Je ne crois pas que les fans s'en plaignaient jusqu'alors, et je remercie tout le monde pour tout les compliments reçus qui sont la seule récompense dont je puisse bénéficier.

……………………………………………………………

We must say what is, not everything is of great interest in the studio falls, moreover they are "falling".
I have also taken care to specify for each track, the different sources that need it more?

7 h 30 essays, made made, remade, repeated ten or twenty times, it is particularly indigestible.
Ok, I took some liberties, but it was time to offer some kind of "summary" for this set a little hard to swallow.

I made my choice, others would do another, I preferred the most different takes of each other, the most diverse album.

I would also point out that the very principle of remastering betrays him as the original recording, and the transfer of cd, unknown technology of the time, also betrays the original spirit.

If I shocked some fans, I am deeply sorry.
I do this work (for free) by pure spirit sorting and upgrading, with a deep respect for the original work.
I do not think the fans were complaining so far, and I thank everyone for all the compliments received are the only reward I can get.

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: detroitken ()
Date: December 14, 2014 19:47

Many Thanks...

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: stonesmuziekfan ()
Date: December 16, 2014 18:11

Thanks

(also imported into Stonesvault [www.filefactory.com] )

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: thibaut64 ()
Date: December 17, 2014 20:35

Merci beaucoup teagueraw pour tout ce que tu faisthumbs up.

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: vancouver ()
Date: December 29, 2014 08:50

thank you thank you ,good work

Re: 1967 THE SATANIC SESSIONS REBUILT [Compiled, Edited, Remastered by Teague Raw 2014 - flac & mp3] - 2h31
Posted by: madhouse ()
Date: November 19, 2018 03:19

Thank you!!



Sorry, only registered users may post in this forum.

Online Users

Guests: 2128
Record Number of Users: 206 on June 1, 2022 23:50
Record Number of Guests: 9627 on January 2, 2024 23:10

Previous page Next page First page IORR home